پيام تسليت آيت‌الله محمدحسن انصاری به مناسبت درگذشت آيت‌الله رئيسی

یزدفردا: آيت‌الله «محمدحسن انصاری» مدير حوزه علميه آيت‌الله العظمی «محمدجعفر انصاری» اهواز و فرزند علامه محقق آيت‌الله العظمی «مرتضی انصاری» سبط شيخ اعظم انصاری در پيامی رحلت آيت‌الله «رئيسی گرگانی» را تسليت گفت.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، متن پيام به شرح زير است: خبر ارتحال آيت‌الله «سيدمحمد رئيسی گرگانی» نماينده مرجع عالی‌قدر آيت‌الله العظمی «سيستانی» موجب تأسف و تأثر فراوان شد. وی كه فرزند مرحوم آيت‌الله سيدعلی رئيسی و نوه‌ رئيس‌الذاكرين خطيب شهير گرگان بود، نمايندگی آيت‌الله سيستانی در استان گلستان و كشور كويت را برعهده داشت و در راه عظمت مكتب حقه جعفری خدمات شايانی انجام داد.


در ادامه آمده است: اينجانب اين فقدان را به محضر مبارك حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نيز مرجع عالی‌مقام آيت‌الله العظمی سيستانی و حوزه‌های علميه و خانواده معزز و ارادتمندان آن فقيد سعيد تسليت عرض كرده و برای آن عزيز سفر كرده طلب علو درجات و حشر با اجداد طاهرينش مسئلت می‌كنم.


يادآور می‌شود، آيت‌الله رئيسی در اول مهرماه سال 1327 در مشهد مقدس متولد شد. وی سه ساله بود كه به همراه خانواده به نجف اشرف رفت و پس از تحصيل در دوره خارج فقه اصول، در سال 1347 به ايران بازگشت، رئيسی در دهه 1350 از مبارزان عليه رژيم پهلوی بود و به اين سبب مدتی را در تبعيد گذراند.


رئيسی پس از پيروزی انقلاب يك سال در مشهد اقامت كرد و اواسط سال 59 دوباره به گرگان برگشت و به ايفای نقش در اين شهر پرداخت و تا سال 72 كه در اين شهر بود، لحظه‌ای از خدمات دينی، رسيدگی به اوضاع طلاب، سركشی و دلجويی از مستمندان و فقرا غافل نبود، افزون بر آن حمايت از انقلاب اسلامی و ديدگاه مثبت وی در اين زمينه شايان توجه است.


وی در خاطرات خود می‌نويسد من معتقد هستم اگر ما به نظام ولايت فقيه اعتقاد داريم و می‌دانيم كه در جهان اسلام، ولايت فقيه يك طرح شيعی و صد در صد كامل است، پس به ناچار احتياج به يك فقيه واجد شرايط داريم كه در رأس اين جايگاه قرار گيرد، لذا بعد از رحلت امام خمينی(ره)، بهترين فقيهی كه می‌توانست به عنوان رهبری انتخاب شود، آيت‌الله خامنه‌ای بود. هنوز هم عقيده من بر اين است كه هم‌اكنون نيز آيت‌الله خامنه‌ای از همه اشخاص و علما برای اين جايگاه با صلاحيت‌تر است.


رئيسی در سال 1372 برای سخنرانی به كويت رفت و سپس در آنجا مستقر شد و در سال 1378 به واسطه جايگاهی كه پيدا كرده بود و مورد اعتماد شيعيان كويت قرار گرفته بود، با درخواست حجت‌الاسلام والمسلمين «شهرستانی» نماينده آيت‌الله العظمی «سيستانی» در كويت شد و تا زمان فوت اين مسؤليت را بر عهده داشت.


امور خيريه بسياری نيز از آن مرحوم به عنوان باقيات‌الصالحات باقی مانده است و مردم از آن استفاده می‌كنند. اهدای صدها نسخه خطی خانوادگی ايشان به يكی از كتابخانه‏های گرگان يكی از خدمات فرهنگی ايشان است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا